fbpx
header header header
Waarom een strategie vaak in de la blijft liggen.

Waarom een strategie vaak in de la blijft liggen.

Moeilijke tijden vragen veel van organisaties en de mensen die er werken. Het is aan directie en management om tijdig de bakens te verzetten als de markt daarom vraagt. Het veranderen van een koers is makkelijker gezegd dan gedaan. Wijzigingen in afdelingen of product/markt combinaties hebben altijd gevolgen voor de gehele organisatie.

Het lanceren van een nieuw product of het betreden van een nieuwe markt betekent niet alleen werk voor de marketing en sales afdelingen maar heeft ook gevolgen voor de gehele organisatie en de mensen die er werken. Exact hetzelfde geldt ook voor saneren omdat de markt daarom vraagt.

Het maken van het businessplan is altijd relatief eenvoudig en na de bekende brainstormsessies op de hei zien we vaak dat plannen in de la belanden en de gewenste en besproken uitvoer achterwege blijft. Belangrijkste redenen hiervan zijn dat mensen de samenhang in de organisatie niet zien en van nature niet geneigd zijn om te veranderen. Over deze twee onderwerpen hebben we een white paper geschreven waarin ook de filosofie over organisatie ontwikkeling en business development staat. Je kunt de white paper hieronder gratis downloaden.

DOWNLOAD GRATIS WHITEPAPER


KvK: 01142835
BTW-nummer: NL820277071B01

Cookies op adviesbureauderijk.nl meer informatie

Wij zijn wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het toepassen en opslaan van cookies. Voor een goede werking van de website. En om de gebruiksvriendelijkheid en zoekgedrag optimaal te krijgen, maken wij gebruik van cookies van derde partijen.

Sluiten